15 September 2014

My Favourites

Kali ni aku akan senaraikan beberapa game yg aku main dlm 5 tahun lepas dan aku rasa game tu best sangat2. Of course aku tak nak masukkan pc base game dan game strategi seperti siri Total War, Starcraft, Civilization dan Football Manager. Aku hanya pilih game selain drpd siri yg tersebut di atas.


Di tangga kelima adalah game superhero yg sangat diminati ramai iaitu The Dark Knight. Mengisahkan tentang Batman yg menghantar Joker ke dlm penjara Arkham Asylum setelah dia menyerah diri dgn rela hati. Rupa-rupanya Joker ada udang di sebalik batu. Dia ingin memporak perandakan keselamatan penjara dan berjaya menawan keseluruhan sistem penjara. Kini Batman kembali utk membetulkan semula keadaan.

4. Far Cry 3 - 2012



















Mungkinkah game ini berlatarbelakangkan asia tenggara? Ini kerana kawasan hutan dlm game ni adalah hutan hujan tropika dan perkataan Rakyat yg digunakan dlm game ni memang familiar. Lagipun para pengawal dan adik perempuan Vass iaitu Citra boleh berbahasa melayu walaupun hanya beberapa patah perkataan sahaja yg mereka ucapkan. Antara yg aku suka tentang game ni ialah  binatang buas seperti harimau, beruang, buaya dan jerung. Jarang ada game yg beri peluang kpd binatang utk menyerang manusia. Jalan cerita pula disusun dgn baik dan memuaskan.

3. Deux Ex : Human Revolution - 2011



Mungkin ini adalah game yg paling smart antara game yg ada dlm senarai kali ini. Deus Ex adalah tentang dunia futuristik. Di mana manusia boleh memakai implan bukan utk membesarkan payudara tetapi utk menjadikan tubuh badan lebih tahan lasak dan berkemampuan luar biasa. Menceritakan tentang seorang manusia bionik yg bekerja di Sarif Industries cuba menyiasat dan merungkaikan pelbagai persoalan dalam masa yg sama cuba menyelamatkan dunia drpd kemusnahan. 



Easily one of the very best video game yg pernah aku main. Aku telah habiskan berpuluh-puluh jam masa berharga utk main game ni termasuk semua DLC utk game ni iaitu Dead Money, Honest Hearts, Old World Blues dan Lonesome Road

1. The Elder Scrolls V : Skyrim - 2011 



Game paling legend pernah aku main selama ini. Aku bagi 5 bintang utk game ni. Ini adalah contoh game RPG terbaik yg pernah wujud di muka bumi. Huhuhu... Ketiga-tiga DLC utk game ni aku dah main iaitu Dawnguard, Hearthfire dan Dragonborn. Langsung tidak membosankan. Apatah lagi ketika membunuh naga. Bermain Skyrim bukan setakat berlawan pedang dan memanah saja tetapi lebih drpd itu. Ada macam2 skill dan magis yg boleh dilakukan. Kalau main story je dah panjang, apatah lagi kalau dicampur dgn side mission yg berlambak-lambak tu. Berpuluh-puluh jam jugak la nak habiskan game ni. Dan dekat internet ada bermacam-macam mod yg dicipta oleh para gamers utk diaplikasikan ke game ni.

I'm a Dragonborn. The dragons obey me!







No comments:

Post a Comment

http://www.emailcashpro.com