21 May 2010

Battlefield Bad Company 2



Baru2 ni aku beli game Battlefield Bad Company 2. Tiba2 rasa nak main game perang lak. Sebenarnya masa mula2 aku ingat nak beli game Call of Duty. Tapi aku takut pc aku tak boleh run game tu nanti. Maka aku pun cari la game perang lain yg aku rasa ok. Aku pilih game ni sebab aku ingatkan game ni dah lama. Rupa-rupanya game ni baru je release bulan Mac 2010 hari tu. Nasib baik la pc aku lepas minimum requirement yg dikehendaki.

Masa nak install ada problem pulak. Password tak diketahui. Aku cuba tengok kat cover dvd takde, aku cuba explore dlm dvd pun takde gak. So aku bantai la macam2 nombor. Tapi, still tak kena. Entah camne, aku teringat tentang password satu game yg aku pernah beli suatu ketika dulu. Game tu ialah The Movies dan passwordnya l*****e. Aku pun try la taip. Sekali kena lak. Memang nasib la masa tu.

Lepas berjaya install, aku pun main la. Game ni sebenarnya sesuai utk main multiplayer melalui internet. Tapi sayang, aku takde akaun EA. Tambahan pulak tak boleh lawan bot komputer macam siri2 battlefield sebelum ni. Jadi aku terpaksa main single campaign je la. Walaupun begitu, bagi aku game ni agak best jugak la. Pemandangan lawa, suasana letupan bom nampak real, dan gegaran2 seolah-olah berada di medan perang. Kebanyakan kenderaan tempur adalah yg latest. Sepanjang game ni, pemain berpeluang menaiki dan memandu kenderaan2 spt bot laju, humvee, ATV, kereta kebal, helikopter (chopper) dan payung terjun.

Aku rasa la memang patut pun game ni menjadi editor's choice dlm website IGN dan Gamespot.



2 comments:

  1. min req die pe jim..
    ak baru bli laptop..
    dual core 2.1, ram 3gb n grapc nvidia gforce 1.6gb..le tak ek??

    ak maen fifa 2010 ok..

    ReplyDelete
  2. OS: Windows XP
    Processor: Core 2 DUO @ 2 GHz
    Memory: 2 GB
    Video Memory: 256 MB
    Sound Card: DirectX Compatible
    DirectX: 9.0c

    Aku rasa boleh kot, yg penting pc ko at least kena dual core..

    ReplyDelete

http://www.emailcashpro.com