09 September 2007

Kenapa orang Melayu buat filem xxx takde kualiti?

Kenapa agaknya orang Melayu bila buat filem lucah mesti tak berkualiti. Kualiti yang aku maksudkan di sini bukanlah dari segi aksi di atas ranjang atau pun dari segi performance. Kalau dari segi aksi dan performance dah boleh kata tip-top. Blowjob, 69, doggy, dll. dah sama hebat cam cerita kat oversea. Tetapi maksud aku ialah kualiti dari segi gambar dan rakamannya. Sepanjang pemerhatian aku, kebanyakan video lucah oleh anak-anak Melayu adalah dalam format 3gp dan bukan format avi, divx dan sebaris dengannya.
Jadi aku telah membuat sedikit kajian dan memikirkan kenapa video2 panas anak2 Melayu ni kurang berkualiti dari segi mutu gambarnya. Pertama ialah dari segi kelengkapan set penggambaran. Selalunya alatan yang digunakan untuk rakaman ialah telefon bimbit berkamera. Patutlah gambar tak lawa. Kedua, krew penggambaran ada dua orang je. Yang perempuan pelakon sepenuh masa, sang lelaki pulak jadi pelakon, jurukamera, dan juga director.
Walaupun begitu, video panas anak2 Melayu ni ada keaslian yg tersendiri iaitu mereka beraksi secara spontan dan bukan berlakon. Tidak seperti filem orang di luar negara yg berlakon terjerit-jerit keghairahan padahal sebenarnya hanya dibuat-buat sahaja.
Aku bukanlah nak menggalakkan orang Melayu buat filem camni. Aku cuma nak membuka fikiran kita semua tentang masalah remaja zaman sekarang ni terutama orang Melayu.

No comments:

Post a Comment

http://www.emailcashpro.com