08 October 2013

5 perkara sebelum 5 perkara


Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara

 1. Muda sebelum tua

 Ambil insurans pada waktu muda dgn kadar premium yg lebih murah. Kadar premium akan meningkat selari dgn peningkatan umur.

 2. Sihat sebelum sakit

 Sekiranya anda sudah sakit, pihak insurer hampir pasti mungkin tidak akan menerima anda. Buatlah persediaan sebelum terlambat

 3. Kaya sebelum miskin

 Semasa anda mampu inilah anda keluarkan sedikit wang utk membeli insurans. Jangan hari esok anda terpaksa keluarkan duit simpanan, jual itu ini utk biayai kos rawatan bila anda sakit.


 4. Hidup sebelum mati

 Pernahkah anda terfikir apa yg anda tinggalkan utk anak dan isteri apabila anda meninggal dunia? Dgn adanya insurans, sekurang kurangnya anda dpt memberi sedikt wang utk kegunaan keluarga sekiranya anda mati nanti.Perlindungan insurans yg anda perolehi adalah selama 80 tahun. Rasa anda boleh hidup sehingga umur sebegitu?

 5. Bertindak sebelum terlambat

 Sementara ada masa ni, pergilah mencari info pasal insurans nyawa dan plan yg ditawarkan. Kalau nak tahu pasal plan insuran Prudential, hubungi saya.

 Kenapa insurans ni penting?

 1. Sebagai perlindungan

 Sekiranya kita meninggal dunia, waris akan menerima wang pampasan dan cash value di dlm akaun kita.

 2. Sebagai talian hayat sekiranya sakit dan memerlukan perbelanjaan kos rawatan yg besar

 Dengan memiliki medical card yg diberi oleh Prudential, kita tidak perlu risau lagi dgn bil hospital yg tinggi. Kita boleh memilih utk dirawat di hospital panel dan juga menerima elaun selama kita tinggal di wad. Coverage sekurang kurangnya rm50,000 setahun dan rm500,000 seumur hidup.

 3. Sebagai simpanan dan persediaan utk hari persaraan

 Wang yg anda keluarkan utk membayar premium setiap bulan/ tahun akan dilaburkan ke dlm dana2 yg mematuhi syariah dan memberi pulangan sehingga 30 tahun. Anda juga boleh mengeluarkan wang pada bila2 masa dgn syarat meninggalkan baki minimum rm1000 dlm akaun anda.


 


Kelebihan insurans

1. Sekiranya anda didiagnosis mendapat 36 penyakit kritikal, akaun anda akan menjadi percuma iaitu bayaran premium anda akan ditanggung Prudential sehingga umur 80 tahun.

2. Anda boleh mendapat potongan cukai sehingga rm6000 sekiranya membeli insurans nyawa

Email me for more info at :  jimmyajim@gmail.com

No comments:

Post a Comment

http://www.emailcashpro.com