01 August 2014

Sleeping Dogs


Aku memang dah lama nak main Sleeping Dogs semenjak keluar pada 2012 dulu. Tapi masa tu aku pakai Windows XP jadi tak boleh main. Setahun kemudian selepas aku tukar Windows 7 barulah aku boleh main game ni. Sleeping Dogs berlatarbelakangkan bandaraya Hong Kong. Karekter utama, Wei Shen adalah seorang under cover polis yg mana dia berjaya naik satu demi satu anak tangga dlm dunia Triad. Jalan ceritanya sangat bagus dan di akhir main story ada beberapa twist yg tidak disangkakan.

Perhatian!!
Kanak-kanak bawah umur dan kaum perempuan tolong jangan sambung bacaan anda. Yang lain boleh klik "Read More..."

Kehebatan permainan Sleeping Dogs ialah dari segi aksi pertarungan dan tembak menembak yg macam KL gangster. Mungkin ada sikit ala Jackie Chan dan Jet Li. Memandu di dlm Sleeping Dogs memang sangat memuaskan. Ada juga scene tembak menembak drpd kereta, motosikal dan bot laju. Macam cerita gangster cina jugak la ni. Manakala suasana bandaraya Hong Kong pula memang hidup dan meriah selalu.

Kadang2 aku tertanya-tanya kenapa tajuknya Sleeping Dogs? Adakah kerana karekter utamanya berjaya meniduri ramai perempuan di dlm game ini? hahaha.
Inilah gadis pertama yg berjaya disetubuhi oleh Wei Shen. Namanya Amanda Cartwright. Amanda ialah seorang pelancong yg meminta Wei Shen menunjukkan dia jalan utk ke sekolah kung fu. Kemudian dating dgn Wei Shen sambil bergambar di sekitar Hong Kong. Namun tidak merakamkan apa2 video sbg koleksi simpanan peribadi. Jangan harap! Hahaha!!

Ini pula Tiffany Kim. Berjumpa Wei Shen di kelab malam dan menemani dia karaoke sehingga lewat pagi. Akhirnya telah dikongkek oleh Wei Shen. Namun dia curang dan meninggalkan Wei Shen selepas itu.

Gadis ini memakai gelaran Not Ping. Dia bernasib baik kerana gagal dirosakkan oleh Wei Shen. Not Ping akan membuat kemunculan dlm DLC bertajuk Nightmare in North Point.

Ini pula Ilyana. Mereka berjumpa di kelab malam. Ada satu mission bertajuk Make Ilyana Sweat yg mana Wei Shen terpaksa main kejar-kejar dgn Ilyana sehingga naik ke atas bumbung bangunan. Akhirnya Ilyana dikerjakan oleh Wei Shen di atas bumbung itu juga dlm keadaan berpeluh.

Sandra pula sukakan kelajuan. Dia meminta Wei Shen membawanya bersiar siar di sekitar Hong Kong dgn menaiki kereta sport. Selepas menikmati kelajuan, Sandra menyerahkan tubuhnya pula utk dinikmati oleh Wei Shen sebagai imbalan. Sandra adalah anak org kaya dan kawan kepada Vivianne.

Vivianne pula adalah teman wanita Sonny iaitu salah seorang abang long dlm kumpulan gangster yg disertai Wei Shen. Wei Shen pernah menemani Vivianne utk shopping di Hong Kong tetapi belum pernah sampai ke bilik tidur. Suatu hari Sonny menghantar Vivianne ke rumah Wei Shen utk melayan nafsu Wei Shen. Walaupun Vivianne telah sampai ke rumah dan memegang keris bengkok Wei Shen, namun dia menolak permintaan tersebut kerana tahu Vivianne terpaksa. Vivianne memuji keimanan Wei Shen dan mengatakan dia adalah lelaki pertama yg menolak mentah2 santapan terbaik di depan mata. Padahal dia tak tahu berapa ramai anak gadis telah dihancurkan masa depannya oleh Wei Shen yg hanya berpura-pura setia kpd abang long. Bila Vivianne pulang, Wei Shen pun masuk ke bilik air utk melakukan latihan menembak (ini aku reka) hahaha..



No comments:

Post a Comment

http://www.emailcashpro.com