07 January 2015

Menyimpan dgn Prudential BSN Takaful


Kenapa aku sering promosikan insurans Prudential ni? Sebab aku agen Prudential tu memang salah satu sebabnya. Aku cuma ingin memberi kesedaran kpd org ramai terutama masyarakat melayu bahawa betapa pentingnya mereka utk memiliki insurans. Seperti post aku tahun lepas yg mengajak anda semua merancang kewangan dgn betul.

Prudential ni adalah antara insurans yg paling bagus kat Malaysia. Pelan yg ditawarkan memang berpatutan. Nampak mahal, tetapi benefit yg anda dapat adalah berkali-kali ganda lebih baik drpd insurans koperasi sbg contoh. Aku pun dah pernah masuk hospital selama 5 hari pakai kad perubatan Prudential ni. Boleh baca kat sini.


Tiada duit nak bayar kad perubatan RM150++ sebulan? Bayar bil handphone dan internet anda mampu? Ansuran kereta pun mampu kan? Seriously, insurans ni sekarang dah jadi macam keperluan, dan bukan lagi macam dulu dianggap spt keinginan/kemahuan seperti mana kereta dah jadi keperluan dan bukan lagi barang mewah. 

Pentingnya anda berjumpa dgn agen insurans utk mendapatkan nasihat tentang keperluan anda. Sbg contoh, anda mungkin tidak perlukan insurans kemalangan. Jadi dlm proposal anda, aku boleh letak perlindungan hospital shj. Sum assured utk life dan total permanent disability tetap ada sbb ini memang benda wajib ada dlm proposal

Insurans ni kena ambil seawal usia muda kalau boleh masa anda lahir dulu. Ataupun masa anda mula2 bekerja selepas tamat pengajian. Sebab masa tu anda belum sakit lagi. Aku boleh cerita tentang calculation macam mana agen insurans buat bila nak bagi quotation kpd prospek. Tapi utk apa? Selagi mind set anda tidak betul, selagi anda fikir insurans tidak penting. Tiada gunanya.

Aku hanya jadi agen insurans sbb aku nak tolong orang terutama orang melayu membuat pilihan yg tepat dan memberi kesedaran tentang kepentingan insurans/kad perubatan. Sekiranya aku nak jadi kaya raya, lebih baik aku buat jual beli emas. Berkali-kali ganda lebih kaya drpd agen insurans. Jadi, fikir-fikirkanlah apa yg aku coretkan di sini.. 







No comments:

Post a Comment

http://www.emailcashpro.com